مهارت بهترین روش های دیجیتال مارکتینگ
نوشته شده توسط : b.gholami

 به هنرمندان و طراحان، تحلیلگران، آشنا به علم آمار و ریاضی، توانمند مدیریت، ایده و خلاقیت نیازمندیم.

این آگهی شغلی برای هر شغلی عجیب و غیرعادی به نظر می رسد. به جز بازاریابی دیجیتال. در میان تمام موقعیت های شغلی، به ندرت موردی وجود دارد که به مجموعه گسترده ای از مهارت ها مانند بازاریابی دیجیتال نیاز داشته باشد.

از آنجایی که اکثر شرکت ها از این نوع بازاریابی استفاده می کنند، بازار کار بسیار داغ است و رقابت شدیدی بین متقاضیان این شغل وجود دارد.

چگونه باید در میان همه آنها متمایز شوید تا دیده شوید؟ چه مهارت هایی شما را به یک برند متخصص و شناخته شده در این زمینه تبدیل می کند؟

در این مقاله شما را با مهم ترین مهارت های دیجیتال مارکتینگ آشنا می کنیم. با مطالعه و توسعه هر یک از آنها در این زمینه قوی تر و حرفه ای تر می شوید و مطمئنا درآمد بیشتری کسب خواهید کرد. (در صورت تمایل به یادگیری و آموزش بازاریابی دیجیتال می توانید از شرایط و ضوابط دوره اطلاعات کسب کنید) اینجا کلیک کنید . بهترین روش های دیجیتال مارکتینگ

14 مورد از مهمترین مهارت های مورد نیاز برای بازاریابی دیجیتال

اکثر متخصصان دیجیتال مارکتینگ و دوره های آموزشی موجود در این زمینه بر یادگیری مهارت ها و ابزارهای سخت تمرکز دارند. در حالی که مهارت های نرم به همان اندازه مهم هستند.

د

ت های کوچک، نقش ابزار برجسته تر است. زیرا بخش بزرگی از مسئولیت ها از تولید محتوا تا تحقق آن در رسانه بر عهده خود فرد است. هر چه مجموعه بزرگتر باشد، تعداد تیم ها و افراد با هم بیشتر می شود و اینجاست که قدرت مدیریت، توانایی برقراری ارتباط و هماهنگی بین آنها، یعنی. مهارت های نرم بیشتر قابل مشاهده است.

  1. تفکر استراتژیک

تفکر استراتژیک ترکیبی از تفکر مفهومی، سیستمی و فرصت طلبانه است و یکی از مهم ترین و اساسی ترین مهارت های دیجیتال مارکتینگ به حساب می آید.

شما باید بتوانید تمام بخش های سازمان و فرآیندهای بازاریابی را به عنوان یک کل یا سیستم ببینید. در نهایت خروجی کار حاصل این سیستم است. پس در نظر داشته باشید که همه آنها هماهنگ و روان حرکت می کنند و اگر تغییری در بخشی ایجاد شد، تأثیر آن را در کل بسنجید.

علاوه بر این، همواره باید فرصت های طلایی را شناسایی کنید تا از آنها برای ایجاد ارزش به نفع مخاطبان و در عین حال افزایش فروش و درآمد مجموعه استفاده کنید.

به طور کلی، تفکر استراتژیک هر مهارتی است که به شما امکان می دهد از تفکر انتقادی برای حل مشکلات پیچیده و برنامه ریزی برای آینده استفاده کنید. چنین مهارتی برای دستیابی به اهداف تجاری، غلبه بر موانع و مشکلات و غلبه بر چالش ها لازم است.

2. طراحی تفکر و برنامه ریزی

تفکر طراحی و برنامه ریزی بر یافتن راه حل های خلاقانه برای حل مشکلات کاربر متمرکز است. با این رویکرد می توانید درک عمیق تری از مشکلات و نیازهای افراد به دست آورید و با طراحی یک فرآیند، محصول یا خدمات جدید به آنها

کمک کنید. تفکر طراحی به شما امکان می دهد خارج از چارچوب فکر کنید و نوآوری کنید.

این رویکرد اساساً با طی کردن 5 مرحله زیر حاصل می شود:

همدلی: با کاربران و مشتریان همدلی کنید و به جای بی تفاوتی سعی کنید مشکلات و نیازهای آنها را درک کنید.
تعریف: مشکل اصلی را به صورت واضح و مشخص تعریف کنید.
ایده: خارج از چارچوب فکر کنید و راه حل مناسب را بیابید.

نمونه اولیه: اگر محصول، به‌روزرسانی یا فرآیند جدیدی را در نظر می‌گیرید، با ساخت یک مدل کوچک و ارزان، محدودیت‌ها و کاستی‌های آن را شناسایی کنید.
تست: دوباره محصول یا خدمات نهایی را آزمایش و بهبود دهید.

3. تجزیه و تحلیل داده ها

یک بازاریاب دیجیتال روزانه با داده ها، اعداد و آمارهای زیادی کار می کند. قبل از شروع هر کمپین، پارامترهای مهم در ارزیابی نتیجه را با توجه به هدف خود تعریف می کند. سپس از ابزارهایی استفاده می کند که می تواند نتایج و اثربخشی کمپین را اندازه گیری کند.

داده های دریافت شده در طول کمپین و پس از تکمیل آن را بررسی می کند. تحلیل مناسبی از عملکرد و نتایج انجام می دهد و در صورت لزوم برای بهینه سازی لحظه و طراحی کمپین های موفق تری در آینده اقدام می کند.

بنابراین آشنایی با ابزارهای اندازه گیری و تحلیلی مورد استفاده در این زمینه و پارامترهای قابل اندازه گیری در هر یک از آنها ضروری است. در پایان این مقاله شما را با این ابزارها آشنا می کنیم.

4. حل مسئله

هنر حل مسئله را می توان نسخه سنتی و قدیمی تفکر طراحی دانست. تفکر طراحی رویکردی انسان محور و تحلیلی دارد. اما در حل مشکل، انعطاف پذیر نیستید و از روش ها و ابزارهای علمی برای حل مشکل و یافتن راه حل مناسب کمک می گیرید.

وقتی نرم افزارها و پلتفرم ها به شما آمار می دهند، باید به اعداد توجه کنید و از آنها برای طراحی چارچوب مناسب و نحوه رفع مشکل استفاده کنید.

گاهی اوقات لازم است برای موفقیت در کمپین خود به این روش پایبند باشید تا در زمان بحران دچار سردرگمی نشوید و در همان جهت عکس العمل نشان دهید.

5. بازاریابی محتوا

یک بازاریاب دیجیتال برای افزایش آگاهی از برند، جذب مشتریان بالقوه و در نهایت فروش و حفظ مشتریان فعلی، به شدت به ایجاد، انتشار و به‌روزرسانی محتوا متکی است. بی دلیل نیست که بگوییم موفقیت کمپین ها به این بخش بستگی دارد. یکی از مهم ترین مهارت های دیجیتال مارکتینگ این است که:





:: بازدید از این مطلب : 300
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : چهار شنبه 14 تير 1402 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: